Lianne in New Zealand

Aupair life

Na Fiji had ik 2 dagen in Hastings om wat laatste dingen te regelen en voor de laatste keer afscheid te nemen van mn vrienden in the Orange House. Met letterlijk mn allerlaatste geld nog de auto getankt en zaterdag ging ik dan op weg! Op naar Hawera waar ik was aangenomen als aupair! Had ik nog nooit eerder gedaan maar aangezien alle backpackers baantjes opraken en niet echt meer nodig zijn in de winter ben ik gewoon wat gaan zoeken. Ik kwam een advertentie tegen van een familie met 4 kids die een aupair nodig hadden voor doordeweeks. Nadat ik een sollicitatie had gestuurd en daaropvolgend een skype gesprek was ik aangenomen! (Dit was allemaal al geregeld voordat ik naar Fiji ging).

Na 3 uur rijden kwam ik aan in Hawera en werd ik welkom geheten. Het gezin heeft 4 kinderen waarvan 3 jongens. 11, 9 en 7 jaar. En een meisje van 5. Best wel druk maar ik dacht het wel aan te kunnen ;). Ik werk 5 dagen in de week en krijg daar $170 dollar voor. Ik heb een eigen kamer en hoef verder niks te betalen voor accomodatie of eten. Prima geregeld dacht ik zo! Het was namelijk geen grapje dat ik blut was.. Ik probeer nu ook helemaal niks uit te geven op het hoognodige na zodat ik weer lekker kan sparen. Aangezien het hier winter begint te worden en ik een echte koukleum ben vond ik een nieuwe trui wel een noodgeval!

Sochtend word ik wakker om 7.00 uur en help ik de kids met het ontbijt en klaar maken voor school. De eerste dag was nog een beetje onwennig natuurlijk maar gelukkig weten de kids zelf al hoe alles hoort te gaan. Toen ik ze helemaal klaar had voor school en ik aangaf dat ze jas en schoenen aan moesten gaven ze aan dat ze dat nooit deden.. Ik dacht dat ze me aan het uittesten waren maar ze bleven volhouden dat ze niet per se schoenen aan moeten. Naja zal wel, dacht ik bij mezelf. En eenmaal op school zag ik dat de helft van de kids inderdaad zonder schoenen loopt! Ik vind t maar raar hahah.

Als ik dan weer terug ben draai ik 1 of 2 wasjes (ja, elke dag! 4 kinderen maken een hoop was!!). En ruim ik t huis een beetje op. Bedden recht trekken en speelgoed aan de kant enzo. Plus vaatwasser in en uitruimen. 1x per week stofzuigen, dit doe ik inmiddels al 2x per week want ander is t echt n zooitje.. ;). En badkamers schoonmaken enzo en af en toe boodschappen. Verder gewoon chillen en kan ik doen waar ik zelf zin in heb. Tegen 3 uur smiddags haal ik de kids dan weer van school en houd ze bezig tot aan 5 uur wanneer de ouders thuis komen. Soms kook ik of bereid alvast wat voor. Het is allemaal best makkelijk als een aupair ;).

Behalve dan de kids.. Dat zijn echt monstertjes af en toe! Met 3 drukke jongens en 1 bijdehand meisje is t af en toe echt een uitdaging! Gelukkig zijn ze inmiddels aan mij gewend ik aan hun, en heb ik zo ook mn trucjes om ze stil te krijgen ;). Soms kunnen ze gelukkig ook best lief zijn hoor!

Ik ben hier inmiddels al weer een maand en het plan is om nog tot halverwege augustus hier te blijven. Ik hoop dan genoeg geld gespaard te hebben om weer lekker te kunnen reizen. Ik wil dan weer verder op de Straybus dus in de tussentijd probeer ik hier mn auto te verkopen, dat gaat helaas ietsje minder makkelijk als ik had gedacht.. Maar de familie hier helpt me en ik heb nog eventjes voordat ik wegga.

In mn vrije weekends heb ik het hier al een beetje verkend. Onder andere Mount Teranaki wat mijn prachtige uitzicht is recht vanuit mn slaapkamer! Ook ben ik naar New Plymouth geweest, een wat grotere stad dichtbij, en heb daar lekker uren lang rondgedwaald in het park. Hier in NZ hebben ze zoveel andere planten, bomen, vogels enz. Ik vond t heerlijk relaxed :). Ergens midden in het park kwam in nog een mini dierentuin tegen dus ik was helemaal gelukkig! Verder nog niet zo heel veel gedaan hier. Hawera is best klein dus ik heb nog niet echt andere mensen van mijn leeftijd ontmoet, wel veel familie die erg aardig zijn. Opzich vind ik het wel prima! Ik ben nu onderdeel van de familie en leer hoe het echte kiwi leven is. Al heel veel nieuwe woorden geleerd die voor mij nergens op slaan haha, en al veel lekkere recepten mogen proeven. De echte "kiwi experience"!

Voorlopig vermaak ik me wel hier!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!