Lianne in New Zealand

Bye, bye New Zealand :(

Dus mn laatste paar dagen heb ik in Christchurch door gebracht. We kwamen op zaterdagavond aan en op zondag had ik met Paul en Sally afgesproken. In februari heb ik toen 2 weken bij hun op de boerderij gewoond dus ik kon niet zomaar NZ verlaten zonder even dag te zeggen! Ze kwamen me sochtends ophalen en brachten me savonds ook weer thuis. Het was heel erg leuk om ze weer te zien en ook alle andere vrienden die ik in toen had gemaakt. Na een hele dag weggeweest te zijn nog naar de bar met alle andere vrienden van de Stray bus. En je raad het al.. Weer lekker kaarten met zn allen ;). Voor de dag erna had ik weer met vrienden afgesproken. Dit keer met Nacho en Maureen, een super aardig en leuk koppel die ik toen ik the Orange House in Hastings had ontmoet. Nadat ik ontdekte dat zij ook hier waren leek me dat een leuke reden om nog voor een laatste keer af te spreken. We hebben voornamelijk bijgekletst en rondgelopen. Erg leuk! Ze hadden me heel lief ook bij mn volgende hostel afgedropt. Ik had namelijk een hostel vlak naast het vliegveld geboekt. De volgende ochtend zou mijn vliegtuig om 6.00 sochtends vertrekken, maar omdat het een internationale vlucht was moest ik al om 4.00 op het vliegveld zijn.. Die "nacht" sliep ik dan ook niet veel en ging mn wekker al om 2.30. Opzich best lekker aangezien het nog lekker stil was ;).

Het hele weekend en die dag zelf voelde ik me een beetje down. Ik wilde namelijk nog echt niet weg uit Nieuw Zeeland. Ik heb er 11 maanden gewoond, in hostels maar ook bij kiwis thuis. Verschillende baantjes gehad. Veel gereisd en ontzettend veel plekken gezien. Kiwi vrienden gemaakt en nog veel meer backpackers vrienden van over de hele wereld! Heel veel nieuwe ervaringen gemaakt en dingen voor het eerst gedaan. Ik heb leren koken! En eigenlijk meer dan ik kan opnoemen.. Ik ben echt van dit land en de mensen gaan houden, en na 11 maanden vind ik dat ik mezelf ook wel een halve kiwi mag noemen ;).

Dinsdag in het vliegtuig had ik gevoel dat er aan 2 kanten heel hard aan me getrokken werd. Aan de ene kant Nieuw Zeeland, waar ik écht nog niet weg wilde. En aan de andere kant het gevoel van weer verder willen en uiteindelijk naar huis om iedereen weer te kunnen knuffelen. Eén ding weet ik zeker: ik kom zeker weer terug! Want geloof het of niet, na al die 11 maanden heb ik nog steeds dingen op mn lijstje staan die ik niet heb kunnen doen! Dus die bewaren we gewoon voor later :)

Ik heb in iedergeval ontzettend genoten van dit prachtige land maar nu gaan we weer verder! Op naar nog meer mooie plekken :) Next stop is Sydney! Hier ben ik 5 dagen en daarna vlieg ik voor 3 weken naar Thailand. Daar heb ik echt ook al heel veel zin in!

Ik ga mijn laatste fotos van NZ posten en daarna is dat dele van reis afgesloten! Het volgende blogje zal vanuit Australië komen!

Liefs, Li (de halve kiwi;) )

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!