Lianne in New Zealand

Thailand - deel 2

Mn vorige blog geindigd dat we op zouden gehaald worden voor de jungle, dus daar ga ik nu maar verder mee. We werden sochtends inderdaad opgehaald en konden gelukkig onze grote tassen in het hotel laten staan en brachten we alleen onze kleine mee. We zaten met een paar andere lekker achterin de auto gepropt. Deze gekke taxis hebben geen ramen en ook geen deur aan de achterkant. Als de auto dus stilstaat begint iedereen ook spontaan te zweten..

De eerste stop die we maakten op weg naar het dorpje was bij een orchideen en vlinder tuin. We hebben even mooie fotos kunnen maken en gingen daarna weer verder. De tweede stop was bij the "Elephant poopoopaper park". Oftewel, ze maakten hier papier van olifantenpoep. Fantastisch.. Gelukkig gingen we snel weer verder en was de volgende stop het longneck dorpje. We kwamen aan en we zagen meteen al wat olifanten rond lopen, zo gek! We werden bij wat tafels neergedropt en kregen eerst lunch. Daarna konden we rustig rondlopen en kijken. Het dorpje dankt zijn naam aan de vrouwen met hun lange nekken, ze zien dat hier namelijk als een schoonheid. Ze hebben een heleboel van die gouden ringen om hun nek om het zo langer te maken. Het ziet er heel onnatuurlijk en ongemakkelijk uit. Zelfs de kleine meisjes die er rondlopen hebben ook al een paar van die ringen om! Bizar!

Na een tijdje kwam onze gids weer terug en samen met een chineze man met zijn moeder en zoontje van 3 gingen we op weg naar de suikerriet velden. Maar niet voordat we een 'prachtig' traditioneel kleed aankregen.. Het zag er echt verschrikkelijk uit maarja als dat tradities zijn dan moeten we daarin gewoon meedoen natuurlijk! Dus met een machete gingen we op weg. De zon was erg heet en doordat het een open vlakte was, was er geen enkel beetje schaduw.. Daarom dachten we dit even snel te doen zodat we weer terug konden naar het dorpje. We moesten allemaal 5 suikerriet stengels omkappen en daarna op onze schouder meenemen, terug in het dorpje konden we deze in kleine stukjes hakken en in een tas stoppen zodat we die later aan de olifanten konden geven. Zelfs het schattige jongetje van 3 hielp mee met alles in de tas te stoppen ;). Hierna gingen we dan eindelijk naar de olifanten! Wat een grote beesten joh, veel groter als je er ineens naast staat! De huid is ook veel stugger dan ik dacht en het heeft best wel veel grote lange haren! Terwijl we zo die stukjes suikerriet stonden te voeren was 1 van de locals aan het fotos maken. Toen de olifant ineens op zn knieen ging zitten en het 'baasje' van de olifant mij naar hem toe duwde dacht ik dan ook dat het voor de foto was. Maar voordat ik het doorhad tilde die man mij op en lag ik half hangend op die olifant die inmiddels alweer was opgestaan. Ik zat op een olifant! Maar dit wilde ik helemaal niet! Toen we dit boekten zeiden ze ook tegen ons dat we niet op ze zouden rijden maar alleen voeren en later met ze in de rivier zwemmen. Ik wist niet zo goed wat ik moest doen, dit voelde niet echt goed namelijk en ik vond het zielig voor de olifant. Maar het mannetje op de grond naast me bleef maar zeggen dat het goed was en "happy elephant", ja dat zal vast.. Ik kon er niet vanaf dus moest ik maar proberen van het moment te genieten. Terwijl ik zo op die nek zat, stak mn olifant af en toe zijn slurf omhoog en vroeg dan om nog meer suikerriet, dat was best schattig! Ik had ondertussen wel het gevoel van holy shit ik zit op een olifant! Maar omdat het zo tegen mn gevoel in ging kon ik er niet echt van genieten. Ik houd die fotos dan ook voor mezelf en ga die niet op het internet zetten, ik wil het olifant rijden namelijk niet aanmoedigen!

Na een kort ritje kwamen we aan bij de rivier en werden we daarin gedropt. We konden de olifanten wassen en met ze zwemmen. Dit was wel echt zo ontzettend gaaf! Ik zorgde er wel voor dat ik elke x ver genoeg bij zijn poten vandaan was want die had ik liever niet op mn eigen voeten haha! Lekker in het water spelen en ondertussen zelf ook zeiknat zijn waardoor dat prachtige kleedje ook erg zwaar werd en ik bijna met de stroom werd meegesleurd. Na een zielige 'help' kwam een van die mannetjes me redden en stond hij me ongeveer uit te lachen.. Ik ben maar een klein meisje hoor! Na heel veel lachen en fotos later gingen we weer terug naar het dorpje. We kregen nog een overgebleven zak met suikerriet in onze handen geduwd dat we nog even aan de olifanten moesten geven. Maar daar kwamen ineens 3 grote hebberige slurfen van alle kanten aan en Dominique en ik gilden het bijna uit. Help! Als je 3 van die grote beesten om je heen hebt staan voel je jezelf ineens heel erg kwetsbaar en klein! Wel een grappig moment ;)

Hierna was het voornamelijk opdrogen, chillen en kletsen met de andere groepen die ook waren aangekomen. Savonds kregen we een simpele curry als eten en er was daarna nog de optie om mee te doen met een bbq. Nou hadden Do en ik nog steeds geen trek door de kookcursus van die dag ervoor dus we keken lekker toe bij het kampvuurtje. De longneck vrouwen deden nog een dansje en zongen wat en daarna zijn we op tijd naar bed gegaan.

We werden veelste vroeg ruw wakker gemaakt door vechtende honden en huilende babys. We hadden trouwens nog geluk met onze slaapplek. Eerst werden we in een dorm geplaatst waar er 8 mini matrasjes op bamboevloer naast elkaar lagen, maar doordat er zoveel mensen waren werden wij eruit gehaald en kregen we een prive hutje! Nog steeds een dun matrasje op een bamboevloer met een klamboe erboven maar wel gewoon lekker met zn 2tjes! Maar na dus erg vroeg wakker te zijn kregen we ontbijt wat bestond aan een gekookt eitje en 3 harde geroosterde boterhammen. Gelukkig hadden we nog steeds geen erge trek ;).

Na het ontbijt weer in de auto en zouden we gaan whitewaterraften. Met een opblaasbootje over de rivier. Er was 1 stuk waar de rivier erg wild was en we aanwijzingen toegeschreeuwd kregen van de man achterin om overeind te blijven. Dat was het leukste stuk van de hele rivier! Hierna gebeurde er niet zoveel en peddelden we gewoon een beetje saai haha. Nadat we aan het einde van de rivier waren gekomen stond daar alweer lunch op ons te wachten en na de lunch begon het ineens te regenen. We zitten namelijk aan het einde van het regenseizoen dus het regent wat vaker. Wel gewoon warme regen dus het is niet zo heel erg. Toen we op een andere plek werden afgedropt om naar een waterval te lopen moesten we dus even wachten totdat de regen over was. Hierna liepen we 10 minuutjes door de jungle tot we bij de waterval uitkwamen. Het was niet zo'n grote waterval als we gewend waren in Nieuw Zeeland maar een wel een veel leukere, we konden hier vanaf glijden namelijk! Over glibberende stenen naar boven geklommen en vanaf boven aan de waterval naar beneden glijden. Door het snelstromende water was er een soort gladde stenen glijbaan ontstaan, supervet dus! (Geen zorgen mam, er waren allemaal locals bij die ons hielpen en toezicht hielden!) Na uitgespeeld te zijn gingen we weer terug naar Chiang Mai.

Het eerste wat we deden toen we bij het hotel aankwamen was douchen! We waren namelijk nogal smerig door de jungle en alle regen. Ik was verbaasd dat het hotel ons binnen liet! En aangezien we eindelijk weer wat trek hadden zijn we daarna wat gaan eten. Lekker Thais met een wijntje erbij, genieten van het goede leven! Die avond lekker chill filmpje gekeken en iedereen thuis op de hoogte stellen van mn olifanten avontuur :)

De volgende dag moesten we uitchecken in het hotel en gingen we naar een ander hostel. Omdat Dominique die dag erna de Straybus (dezelfde bus als in Nieuw Zeeland) zou ontmoeten en uiteindelijk ook een week mee zou reizen, was het hostel al betaald. Ze had een privekamer met 2-persoonsbed dus ik kon heerlijk gratis een nachtje bij haar op de kamer! Na onze spullen gedropt te hebben gingen we eerst eens brunchen en zouden we daarna een massage doen, vandaag was namelijk een uitrust en meidendagje! We kregen de massage van ex-gevangenen die op deze manier gestimuleerd worden om weer deel uit te gaan maken van de maatschappij. Dit leek ons ook wel mooi om daaraan mee te werken. Uiteindelijk hebben we een traditionele Thaise full body massage gehad van 2 uur! Ze beginnen bij je voeten, benen, rug, armen, handen, schouders en uiteindelijk nek en hoofd. Ze gebruiken hun hele lichaam bij het masseren wat ook weer een hele bijzondere ervaring was. Alles werd gestrekt, opgerold of uit elkaar getrokken. Soms deed het ook wel pijn, maar het was een goeie pijn! Na afloop keken we mekaar ook aan zo van "pfoee" haha best intens! Heerlijk om dat gedaan te hebben! Verder gewoon een rustig dagje. Savonds ging Do de groep van Stray ontmoeten en ben ik naar de zondags markt gegaan. Deze was supergroot en erg gezellig, ik heb er wel 1,5 uur rondgelopen!

Het schoot me toen ineens te binnen dat dit voor mij de eerste keer was dat ik alleen op straat liep. Na vanalles op internet te hebben gelezen en mensen die me waarschuwden had ik het veel erger ingeschat. Het valt me echt alles mee! Laten we zeggen dat ik me 90% veilig voel in mn eentje. Het is meer een kwestie van op je gevoel afgaan. Als mijn gps bijvoorbeeld zegt dat ik moet afslaan in een straatje waar helemaal geen licht is dan ga ik daar dus niet in, en loop ik liever om. En ik heb een klein tasje op mn buik waar ik altijd mn paspoort, geld, bankpas en telefoon in heb zitten dus ik hoef me ook niet druk te maken dat ze die stelen. En ik vond het ook wel even lekker om in mn eentje rustig rond te lopen en te kijken!

Helaas moest ik de volgende dag afscheid nemen van Dominique! Heel gek want we hebben maar 1 week in NZ gereisd en dan nog 1 week samen in Thailand maar het voelt alsof we elkaar al zoveel langer kennen! Het klikte echt heel erg goed en ik ben heel blij dat ik haar toen tegen ben gekomen, en dat we samen door dit bijzondere land hebben gereisd en hele vette dingen hebben gedaan. Na een dikke knuffel en de belofte dat we mekaar weer op zouden zoeken in NL ben ik met de taxi naar het vliegveld gegaan. Ik had namelijk een vliegticket gekocht terug naar Bangkok, ik wilde niet nog eens 12 uur in de trein terwijl ik ook in 1 uurtje kan vliegen!

Dus na een uurtje weer in Bangkok en vanaf daar de trein naar het centrum. Omdat het meteen weer superwarm was, warmer dan in Chiang Mai, wilde ik vanaf daar een taxi nemen. Maar de taxichauffeur wist niet waar het was en zette me halverwege uit.. Is al vaker gebeurt dat de drivers het adres niet weten en dan aan gaan vragen waar ze heen moeten. Euhm hallo, volgens mij is dat toch echt jouw baan! Maargoed, ik hoefde gelukkig nog maar 1 min volgens mn gps. Toen ik op het punt was waar het volgens mijn telefoon was kon ik het dus niet vinden. Wel was er een luxe uitziend hotel, maar geen spoor van mijn hostel.. Ik heb wel 4 mensen gevraagd die het allemaal niet wisten, en ben ik de hele straat maar af wezen lopen. Ik was daarna in staat om gewoon het eerste beste hotel in te lopen en een nieuwe kamer te boeken. Ik besloot om het luxe hotel in te lopen om het te vragen, dan kon ik ondertussen even afkoelen in hun airco. Ik kwam zo ongeveer binnen strompelen en de man achter de balie vroeg meteen "are you okay? So you need water?" En het enige wat ik er uit kreeg was, JA, water!! Terwijl ik neerstortte op de bank keek hij naar mijn telefoon met de beschrijving. Maar dat is hier zegt ie.. huh? Nog maar sinds kort hadden ze op de 3e verdieping een hostel zitten. Hadden ze wel even een bordje buiten kunnen zetten.. Ik was weer eens lekker bezweet dus toen ik mn kamer kreeg aangewezen heb ik meteen mn bikini uit mn tas gevist en naar het zwembad gerend!

Mn plan nu is om even te chillen bij het zwembad en ondertussen naar mn verdere reisplan te kijken en even wat dingen gaan boeken. Ik houd jullie op de hoogte! :)

XX Li

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!