Lianne in New Zealand

Een erg uitgebreid reisverslag

Kia ora Nieuw Zeeland!

Zo schijnen ze elkaar hier te begroeten maar ik heb t helaas alleen nog niemand horen zeggen ;)

Na een hele lange reis ben ik gisteravond veilig aangekomen in Auckland. Ik heb het gevoel dat we al een week onderweg zijn aangezien de afgelopen dagen voornamelijk bestaan uit: wachten, in een vliegtuig zitten, nog meer wachten, heel graag willen slapen maar dit helaas niet kunnen (ik heb de afgelopen dagen echt maar 8 uurtjes slaap gehad), Yathzee spelen, film kijken in het vliegtuig, ronddwalen op vliegvelden, inchecken, door douane heen (tas uitpakken kan ik inmiddels met m'n ogen dicht) en ohja had ik al wachten gezegd..?! Maar ik zal verder niet klagen, het hoort er allemaal bij!

Het eerste deel van de reis ging goed en verliep zonder problemen. We hadden een overstap op Dubai en daarna in Singapore werden we met een grote bus opgehaald en naar ons hotel gebracht. Daar zijn we met het grootste gedeelte van onze groep de stad in gegaan om even wat te eten. De locals daar kwamen meteen op ons af en probeerden ons over te halen om toch echt bij hun tentje te gaan eten, we zijn uiteindelijk maar gewoon ergens gaan zitten en het eten werd naar ons toegebracht. Super duur ook daar maar het was wel erg gezellig!

De volgende ochtend ben ik samen met Emmi en Jocintha op pad gegaan. De rest bleef achter in het hotel om te slapen terwijl wij heerlijk buiten door de regen liepen. Terwijl we net weg waren begon het namelijk te stortregenen en binnen no time liepen we als 3 zielige verzopen katjes door de hoofdstraat van Singapore. Gelukkig was het warme regen en door alle nieuwe indrukken konden we er gelukkig hard om lachen. Tegen een uur of 14:00 werden we weer met de bus opgehaald en kregen we met z'n allen een tour door de stad en werden we daarna op het vliegveld gedropt.

Hier verliep het iets minder soepel helaas.. Bij de incheckbalie wilden ze namelijk ook een visum van Australië hebben aangezien we door al onze overstaps daar langer dan 8 uur zouden zijn. We zijn met een groep van 14 waarvan 5 naar Nieuw Zeeland gaan en de rest naar Australië dus de meesten hadden dit gelukkig al. Helaas hadden Luuk en ik deze dus niet.. De vrouw achter de balie kon dit wel regelen maar dat zou dan wel 50 dollar kosten en dat vonden wij natuurlijk belachelijk. Luuk heeft toen even de organisatie gebeld waar we mee reizen en die konden dit gelukkig gratis aanvragen en na een half uurtje konden wij ook gewoon inchecken net als de rest.

Vanaf Singapore vlogen we naar Melbourne waar we 1,5 uur de tijd hadden om over te stappen. Een erg korte tijd aangezien we heel snel onze bagage moesten ophalen en ook weer moesten inchecken. Dus wij gingen snel naar de bagage band waar de tas van Marissa, Iris en mij kwijt bleek te zijn.. Paniek! Volgens de mevrouw aan de balie moesten we gewoon wachten want ze waren wel op het vliegveld aangekomen. Maar wij zaten in tijdnood want onze vlucht naar Sydney zou al over een half uur gaan! Inmiddels had de rest van de groep de tas van Marissa op een andere bagageband gevonden maar die van Iris en mij waren nog steeds zoek. Een stewardess zou gaan regelen dat onze tassen later werden gestuurd want anders zouden wij onze vlucht missen. Dus wij zijn snel doorgelopen zodat de rest hun bagage konden inchecken en eenmaal bij de balie gaven ze aan dat we daar al te laat voor waren. Maar ze kon ons nog wel op een vlucht van een uur later zetten zei ze. Nou prima dachten wij. Ineens was daar onze held Rubin die heel droog met de tassen van Iris en mij aankwam. De stewardess had ze namelijk gevonden en had ze nog mee kunnen geven aan één van ons. Iris en ik weer blij! De vrouw aan de balie was nog hard voor ons bezig en na veel bellen en geregel bleek dat die vlucht van een uur later gecanceld was en dat onze originele vlucht vertraging had opgelopen en dat alleen als we heel snel waren we die nog konden halen. We zijn toen heel snel naar de gate gerend waar bleek dat er nog niemand in het vliegtuig zat omdat dit eerst nog schoongemaakt moest worden.. Konden wij even op adem komen in ieder geval.

Op Sydney aangekomen moesten we helaas afscheid nemen van het grootste gedeelte van de groep. We waren nu met z'n 5en over: Iris, Luuk, Emmi, Jocintha en ik. We moesten nog 4 uur wachten tot de volgende vlucht dus we zijn bij de gate maar op de grond gaan liggen om eventjes te slapen. Na een vlucht van 3 uur waren we er dan eindelijk: Nieuw Zeeland! Vol opluchting dat we er eindelijk waren liepen we naar de bagage band waar tot grote frustraties alle 5 onze tassen er niet waren! Surprise: die lagen dus nog in Melbourne.. Maar volgens de man aan de balie kwam over 1,5 uur de volgende vlucht aan waar ze in zouden zitten. In een hele verlaten hal hebben we toen maar Yathzee zitten spelen op de grond waardoor de tijd wat sneller ging. Tot onze grote opluchting zaten onze tassen inderdaad bij de volgende vlucht dus we konden weer verder. Met de bus was het nog 45 min tot ons hostel en het was inmiddels 01.30 toen we daar dan ook eindelijk aankwamen. We kregen een kamer aangewezen die al redelijk vol lag, dus de andere backpackers waren op dat moment niet al te blij met ons. We pakten snel onze spullen om even te kunnen douchen en zijn daarna direct in bed gedoken. We waren echt compleet gesloopt namelijk!

Geen idee waarom maar de volgende ochtend was iedereen in onze kamer om 8.00 al wakker en al vrij snel weg van de kamer. Tegen 9.00 zijn wij er toen ook maar uitgegaan. Het ontbijt in het hostel bleek 8 dollar te kosten dus zijn Iris, Luuk en ik zijn maar een broodje bij de subway gaan halen. Vanmiddag gaan we nog even op zoek naar een supermarkt en we zijn nu al aan het kijken naar het volgende hostel want we hadden alledrie wel het idee om zo snel mogelijk weg te gaan uit de stad.

Zo, een ontzettend lang verhaal en ik hoop dat jullie er wat van snappen want er is onderweg gewoon zoveel gebeurd ;) Ik ben in ieder geval heel blij dat we echt een hele leuke groep hadden waar het erg gezellig mee was en dat er nog geen ernstige dingen zijn gebeurd. Het is nog even wennen dat ik hier nu echt zit, maar de eerste indruk is goed!

Ik zal snel weer wat van me laten horen! Bedankt trouwens voor alle lieve berichtjes, appjes, reacties enzo! Doet me goed! :)

Liefs Lianne

Reacties

Reacties

lia

Hallo Lianne, wat enorm leuk je verslag te lezen en dat je alleen al tijdens de reis zoveel meemaakt. Gisteren was ons afdelingsuitje heel gezellig.
Mooie tijd toegewenst.

Anouk

Wat ontzettend leuk om je eerste reisverslag te lezen. Wat heb je al veel meegemaakt in een paar dgn.
Genietse!

Lianne

Wat leuk dat jullie mn blog leuk vinden! :) Ik zal proberen de volgende keer wat korter te doen haha!
En ik zag de foto's al Lia! Zag er erg gezellig uit!

Heleen

Leuk om je verslag te lezen. Wat heb al veel meegemaakt in een korte tijd. Gelukkig vermaak jij je wel zo met elkaar.
Groetjes????

opa&oma H

hoi lieverd , wat leuk je eerste verslag ,is toch iets meer dan twee woorden ,, weet je nog ? blij dat jullie goed zijn aangekomen , en nu maar heerlijk genieten , we reizen met je mee hoor , heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel LIEFS ,,, ja dit hoort zoooo , is de aussie manier vraag maar aan evelina ,,, xxxxxxxxxx opa &oma H

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!