Lianne in New Zealand

De eerste week

De eerste week is alweer omgevlogen! Ik heb dan ook al weer een heleboel meegemaakt en ben inmiddels echt aan het reizen van hostel naar hostel en ik vind het fantastisch! :) Hier een beetje wat ik van de week allemaal heb meegemaakt:

Maandag kregen we de oriëntatie bij IEP (International Exchange Program). Hier werd van alles uitgelegd over wat we allemaal nog moesten regelen, bankaccount aangemaakt, telefoonnummer, hoe en wat als je wilt gaan werken enz enz.. Oftewel: nu zijn we klaar voor het leven als kiwi! :)

Dinsdag hebben we niet zoveel gedaan, in de ochtend hebben we Jocintha uitgezwaaid want die ging verder in haar eentje. Smiddags zijn we de stad in gegaan om nog wat dingetjes te kopen en hebben we een buspas van Stray gekocht. Dit kostte 1200 dollar en daar mee kan ik het hele jaar door Nieuw Zeeland reizen én er zitten leuke dagtours bij. Super handig dus! Aangezien de bus pas woensdag zou gaan zijn we nog een extra nachtje in Auckland gebleven.

Die dag erna zijn we om 7.30 door de bus opgehaald en werden we in Whangarei weer afgezet, waar we eerst nog een uur moesten lopen naar onze verblijfslocatie. Hier hadden we een Airbnb geboekt met z'n viertjes wat heerlijk was na die paar nachten op een 8-persoonskamer. We hadden nu namelijk een minihuisje met 2 2-persoonsbedden, een badkamer en een geïmproviseerde keuken (waar amper te koken viel, pannenkoeken bakken duurde 3 uur..). Na uitgevochten te hebben wie er in het lekkere bed mochten zijn we om 21.00 uitgeput in slaap gevallen.

Donderdag hebben we eerst lekker lang uitgeslapen om ons daarna klaar te maken voor een lange tocht naar de watervallen. Ik had de kaart bestudeerd en zou de weg wijzen, tot groot ongenoegen van Luuk: "vrouwen en kaartlezen gaat nooit goed..". Maar ik heb even bewezen dat wij vrouwen dit prima kunnen! We liepen door een prachtige "jungle" over kleine modderige paadjes langs een hele mooie rivier. Om de 3 meter stopten we om foto's te maken, dus ik heb nu 100 foto's op m'n telefoon van precies het zelfde haha. Na 3 uur wandelen kwamen we dan aan bij ons uiteindelijk doel: the Whangarei falls. In één woord WAUW! Tegen de rotswand aan was de beroemde waterval waar we de eerste paar minuten gewoon even in stilte naar hebben gekeken. Als snel viel het mij op dat aan de linkerkant van de rotswand stenen lagen waar je over heen kon klimmen om zo áchter de waterval te komen. En natuurlijk heb ik dat ook gedaan! Over de glibberige stenen klimmend ben ik tot achter de waterval gekomen waar het nog mooier was en ik dan ook een paar mooie foto's heb kunnen maken. Nadat we de waterval van alle mogelijke kanten hadden bekeken was het tijd om weer terug te gaan. Aangezien we al best wel veel gelopen gingen we met de bus terug. We wisten alleen niet precies waar we uit moesten stappen en toen we langs een McDonald's reden en Iris: "honger!!" riep, zijn we daar maar uitgestapt om wat te gaan eten. Toen we onze buikjes vol hadden en terug wilden lopen moesten we helaas nog 1,5 uur lopen want de bus reed pas weer over een uur.. Enige voordeel daarvan is dat we meteen alle calorieën verbrand hebben!

De volgende dag hadden we de "Abbey Caves" op de planning staan. Helaas was Iris niet helemaal topfit dus die bleef thuis. Samen met Emmi en Luuk gingen we op weg, helaas was er geen bus hierheen dus heel sportief gingen we weer 1,5 uur lopen. Eenmaal daar aangekomen hebben we eerst even een appeltje gegeten en na weer vol energie te zitten gingen we de grotten in. Echt waar ik heb nog nooit zoiets stoers gedaan!! Tot nu dan, want ik ga nog veel meer stoerdere dingen doen.. (Ja, mam ik zal altijd voorzichtig blijven doen) Maar serieus, je moest dus over grote rotsblokken klimmen om überhaupt al binnen te komen en eenmaal binnen was het meteen pikkedonker. Met onze zaklampen aan klommen we verder. Er was ons al verteld dat je door het water heen moest lopen, maar dat het niet verder zou komen dan je knieën, dus toen de droge grond ophield plonsden we lekker in het water. (M'n schoenen zijn nu 2 dagen later nog steeds aan het drogen..) De Abby Caves staan onder andere bekend om de mooie glowworms en die kwamen we dan ook al vrij snel tegen. Alweer: WAUW! Over de hele rotswand zaten hele kleine wormpjes die als het donker is oplichten en een zacht groene kleur afgeven. Echt prachtig! Het gaf een soort magisch gevoel zo met z'n drietjes in een stille, verlate donkere grot met alleen die wormpjes. Alsof je onder een sterrenhemel staat, maar dan mooier! We liepen/klommen/kropen weer verder. Op sommige stukken was het water tot aan onze heupen gekomen dus we hadden heerlijk het gevoel alsof we in onze broek gepiest hadden. Na een uur kwamen we weer bij het begin uit, maar er waren nog 2 grotten en die wilden we ook graag nog zien. Dus lekker nat en vies liepen we door de blubber naar de volgende grot. Ook weer net zo prachtig als die andere. In de laatste grot stond het water iets hoger maar we waren toch al helemaal nat dus vol goede moed waadde we ons door het water heen. Op een bepaald stuk konden we niet meer zien hoe diep het water was dus voor de zekerheid deed ik mijn tas op m'n hoofd en ik zou wel als eerste gaan om te testen hoe diep het precies was. Nou dat was leuk.. PLONS! "Euhm ja jongens het water is hier dus iets dieper" en drie stappen verder: "aaah dit is koud! Het water staat tot aan m'n tieten!" Emmi en Luuk lagen helemaal dubbel want het scheen er erg grappig uit gezien te hebben ;). Gelukkig zag ik alweer daglicht aan het einde van de grot dus onze coole expeditie zat er alweer op. We hadden heel verstandig droge kleding meegenomen maar aangezien het regende toen we naar buiten kropen had dat toch niet zoveel zin. Lekker onder de modder en zeiknat moesten we wéér 1,5 uur terug lopen, heerlijk! Not.. Maar het was het zeker waard!! Eenmaal thuis konden we een lekkere warme douche nemen en tot nu toe ben ik nog steeds niet ziek! (Jippie) Ik zou mezelf niet zijn als ik hierna geen bulten, scrammen, blauwe plekken of koppijn had van alles waar ik tegenaan gestoten had, maar zoals ik al zei: totally worth it!! :) 'S avonds voor het eerst geskyped met paps en mams, altijd leuk!

Vanochtend (zaterdag)hebben we afscheid genomen van Emmi want die ging hier ergens in de buurt werken. Nu zijn we dus nog maar met 3 man over! Om 11.00 uur stond de Stray bus weer voor ons klaar. Omdat dit ruim een uur lopen was en het regende, wilden we hier met de lijnbus heen. Maar surprise: die reed maar eens in het uur dus we mochten weer lopen :) Met al dat lopen, de kleine trappetjes, de steile hellingen en een zware tas op m'n rug heb ik tegen de tijd dat ik weer in NL ben echt super mooie billen!! :)

Tegen 14:00 uur kwamen we aan in Paihia, en het is hier echt prachtig! Alsof ik in een mooi schilderij ben gestapt! Ons hostel is het allerleukste wat je ooit hebt gezien en heeft ook het beste uitzicht over de Bays of Island. Ik zit nu aan de keukentafel te typen met voor mij dus uitzicht op de verschillende eilanden in het water, en achter mij de pizza in de oven. Ik ben een gelukkig mens!!

Morgen om 7.15 gaan we met de Stray bus een dagtrip maken naar Cape Reinga, het meeste noordelijke punt van NZ dus dat worden weer mooie foto's!

Nou het is weer een langer verhaal geworden dan de bedoeling was maar ik maak ook gewoon zo veel mee! Jullie kunnen voorlopig weer een week vooruit en ik zal volgende week wel weer wat leuks opschrijven!

Cheers!

Reacties

Reacties

Anouk

Echt super leuk om te lezen wat je in een week tijd weer hebt gezien en hebt meegemaakt.
De foto's zijn ook echt heeel mooi!.
Xxx anouk

Arja

Heerlijk om te lezen! Je schrijft vanuit je hart alsof ik er zelf bij ben. Ben jaloers en wil ook mee, maar super leuk om er zo ook een klein beetje bij te zijn op deze manier.

Geniet!

opa&oma h

Hoi liane, wat weer een mooi verhaal, en je hebt alweer veel beleefd, en je kunt gewoon horen,dat je er van geniet ,heerlijk lieverd. Pas goed op je zelf hoor,,ja nu moet je wel een jaar wegblijven,anders heb je voor niks een buskaart gekocht!!!veel plezier en heeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel LIEFS opa & oma en tot de volgende keer xxxxxxx

Lianne

Wat fijn dat jullie mijn verhalen zo leuk vinden!! Ik zal vooral zo door blijven gaan ;) Bedankt ook voor alle berichtjes, geniet ik echt van!! Liefs voor jullie allemaal!! Xx

Aafke

he Lianne, super leuk om je verhaal te lezen, we hebben er heerlijk om gelachen, en zien het ook helemaal voor ons.
liefs uit het kikkerlandje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!