Lianne in New Zealand

Van Whakaroro tot Hastings

Bueñas diaz mi amigas!

Ja ik weet het.. Dat is Spaans, en nu ik in NZ zit moet ik engels spreken enzo. Maar stiekem zal er altijd een stukje van Spanje in mij blijven zitten :)

Anyway.. Tijd voor weer een update! Ik zal verder gaan waar ik m'n vorige blog geëindigd ben. Nadat we bij het hostel bij de Maori's zijn weggaan kwamen we aan in Whakaroro. Een hostel compleet in the middle of nowwhere. Het is een beetje lastig te beschrijven maar het leek wel een beetje op een grote boerderij met daarnaast 2 grote lodges waar eigenlijk alleen maar backpackers kwamen die met de Stray bus reizen. We hadden hier een vrije dag dus we verbleven hier met onze hele bus 2 nachten. Er was geen telefoon of internet verbinding, de dichtstbijzijnde winkels waren een uur met de auto en buiten onze eigen groep waren er niet veel andere mensen. We zaten in een prachtige omgeving tussen de bergen, bossen en alles voelde heel 'puur' aan. Een heerlijk gevoel van vakantie!! Het was dan ook erg jammer toen we van die mooie plek weg moesten.

Met de hele groep zijn we daarna naar National Park gegaan waar we 1 nacht bleven. Hier konden we een crossing doen maar die wil ik liever een andere keer in de zomer doen en zo dachten de meesten van onze groep ook. Helaas moesten we wachten tot degene die de crossing wel wilden doen terug waren zodat we door konden naar ons hostel. De buschauffeur heeft ons toen meegenomen naar een mooie waterval (ja, alweer..! Er zijn er gewoon zó veel in NZ) en uiteindelijk hebben wij ook nog een andere hele mooie wandeling gedaan, dus de tijd was ook zo om gelukkig.

Daarna zijn we nog 4 dagen in Wellington gebleven en helaas ging iedereen van onze groep waar we al een week mee gereisd hebben zondag of maandag weg, dus daarom hebben we zaterdag nog even een leuke avond gehad met z'n allen. :) Verder in Wellington nog naar een museum geweest en paar mooie wandelingen gemaakt.

Unfortunately we had to say goodbye to some really cool English guys we met, Jack and Rob. They wanted to be mentioned in my blog so: cheers mates! And of course Laura and Ireland (or his real name Donal;) ) I learned so many new words from you guys, it was awesome!! We wil definitelymeet again!

Iris en ik zijn dus nu nog alleen over, niet echt alleen natuurlijk want we kwamen alweer oude bekenden tegen die we in Auckland hadden ontmoet, en we gaan voorlopig nog even door met z'n tweetjes! Super blij dat het zo goed klikt tussen ons! :)

2 dagen geleden zijn we met de bus naar Hastings gegaan omdat er hier veel werk schijnt te zijn. We willen graag voor een paar weken werken om zo een beetje wat geld te verdienen voordat we weer verder reizen en alleen maar weer geld gaan uitgeven.. Tot nu toe nog niks gevonden maar we hebben goede moed! Het weer is hier in ieder geval stukken beter, zo rond de 20 graden, dus dat maakt al veel goed. We zitten nu ook in een "werkhostel" waar bijna iedereen werk heeft en vaak ook al om 6.00 moeten beginnen. Het lijkt dan ook meer alsof we in een groot studentenhuis zitten ipv een hostel. Erg gezellig wel!

Meer spannends heb ik eigenlijk niet te vertellen.. Ik laat het wel weer weten als we een baantje hebben gevonden!

Liefss

Reacties

Reacties

Tineke

Ha lieverd!! Dit bericht had ik dus inderdaad nog niet gezien!!
Prachtig verhaal weer we kunnen je belevenissen zo heerlijk volgen. Veel liefs uit het koude Nederland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!