Lianne in New Zealand

Kerst en oud&nieuw

Allereerst nog een gelukkig nieuw jaar allemaal!! Het voelt alweer als 3 weken terug maar het is nog maar 10 dagen geleden..

Eerst maar even mn verhaal doen over kerst! Zoals jullie weten kwam Eline ook naar Hastings en die hadden we eerst even opgehaald bij de busstop. Heel gek om dr weer te kunnen knuffelen, maar aan de andere kant was het ook meteen normaal en leek het helemaal niet alsof we mekaar 4,5 maand niet hadden gezien. In the Orange House meteen aan iedereen voorstellen en even rondgeleid. Ze vond t allemaal wel prima, beetje last van mini-jetlag ook ;).

Voor kerstavond hadden we besloten om met het hele hostel (21 man) een groot kerstdinner te doen. Iedereen zou wat koken zodat we lekker veel hadden en toch ook wel een beetje op de kosten konden letten. De ochtend van kerstavond hebben Iris, Janne, Eline en ik kerstmutsen gekocht voor n aantal mensen, de kerstmuziek stond lekker hard aan en iedereen was langzaam aan al een beetje aan het voorbereiden voor het eten dus de stemming zat er al lekker in! Eline en ik wilden iets Nederlands maken en al snel hadden we bedacht om aardappelkroketjes te maken. Dit moesten we dan dus wel echt helemaal zelf doen! Dus wij aardappels en paneermeel kopen e.d. Heel veel lol tijdens het voorbereiden en nadat we onze eigen frituur hadden gemaakt was t moment van de waarheid: gingen onze zelfgemaakte creaties het redden? En dat deed het! Ze waren zo mogelijk nog lekkerder dan de normale van de winkel! Supertrots! Iedereen had zn best gedaan en er waren hele lekkere dingen! Franse, Duitse, Poolse en nog andere typische gerechten. Met voor, hoofd en nagerechten plus lekkere wijntjes was het een gezellig kerstdinner!

De volgende ochtend hadden we het zelfde idee, maar dan voor een kerstbrunch. Iedereen zou weer wat maken zodat we lekker veel hadden. Dit keer hadden we brownies gemaakt wat ook zeker in de smaak viel! Tegen n uurtje of 12 was iedereen wel wakker en konden we héérlijk buiten zitten met z'n allen. Lekker met pannenkoeken, verschillende zelfgemaakte broodjes en ga zo maar door. Wederom erg geslaagd en gezellig. Aangezien the Orange House een werkhostel is en mensen dus voor langere tijd daar blijven ken je iedereen goed en voelde dit dan ook een beetje aan als familie. Mijn Nieuw Zeeland familie :).

Voor 2e kerstdag zijn we eerst met Iris, Eline, Nick en ik naar Cape Kidnappers gegaan. Een soort van strand met prachtige hoge rosten wat een mooi uitzicht geeft. Hebben we dan ook mooie foto's kunnen maken! In de middag zijn we met een groepje van 8 naar 'Moana' geweest, de nieuwste disneyfilm. Zeker een leuke film!

Kerst was alweer voorbij dus ons avontuur ging verder. In de ochtend zou onze bus om 8.00 vertrekken. Toen we als pakezels bij de bushalte aankwamen stond daar alleen de 'manabus' maar niet de 'intercitybus' die wij moesten hebben. Volgens een aardige man op een bankje was die al weg!! Om half 8 al.. Ik dus meteen m'n tickets nachecken, en ja hoor! De bus zou om half 8 vertrekken.. Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan! Ik check het altijd!! Teveel afleiding gehad door kerst in de zon denk ik.. Maar goed we zaten met n klein probleempje! Ondertussen had de chauffeur van de 'manabus' al door dat we onze bus hadden gemist en na wat nadenken had ie voor 50 dollar p.p. nog net 4 plekjes voor ons. Dat hebben we toen maar gedaan, we hadden niet zoveel keus.. Na een reis van 8 uur in de bus kwamen we dan eindelijk aan in Auckland, hebben we ons hostel opgezocht en zijn lekker in bed gekropen.

We zijn nog naar Waiheke Island geweest. Een eiland vlakblij Auckland waar we met de ferry heen konden. Het was echt prachtig weer en helaas hadden we dat niet verwacht want anders hadden we lekker onze bikini meegenomen.. Maar gewoon van de mooie natuur genieten was ook al heel erg fijn! Volgens mij hebben we ook nog wel meer gedaan maar kan t me niet meer zo goed herinneren (hehe). Door naar oud en nieuw dan maar!

Oudjaarsdag zelf niet zoveel gedaan. Smiddags lekker beetje tutten met z'n vieren, voor t eerst sinds een heeeeele lange tijd weer mascara op! (Jippie, nu voelden we ons weer mooi!) Mooie kleding heb je niet echt als backpacker dus we waren nu al lang gelukkig dat we schone kleding aan konden :). Nog even langs de supermarkt voor wat wijn en daarna gingen we op weg naar de bar. Gezellig drankjes en dansjes doen met zn viertjes en langzaamaan kwam het gevoel van oudjaarsavond! Rond 23:00 gingen we weer terug naar ons hostel om de wijn op te halen en daarna de straat op om een mooi plekje te zoeken waar we de Skytower konden zien. Door al dat dansen hadden we best wel trek gekregen en zijn we stiekem even de Mac in gedoken om burgers te halen. "In plaats van oliebollen" was ons excuus! ;) Buiten was het súperdruk en overal waren mensen. Op straat was er amper plek en in het park ging ook al niet lukken, maar we hadden een ander idee.. Het dak van een parkeergarage! Zaten we dan. Op de grond een burger van de Mac te eten met 2 flessen wijn ernaast, en de skytower recht voor ons. Het aftellen kon beginnen! Heel gek, straten vol met mensen en iedereen begon samen af te tellen. Om 0.00 begon iedereen te juichen en kwam er vuurwerk van de Skytower af. Wel 5 hele minuten.. Ze zijn hier helemaal niet gewend aan vuurwerk afsteken namelijk.. Maar dat maakte helemaal niet uit natuurlijk, we waren vol energie en helemaal happy. Heeeel gek dat je je op dat moment realiseert dat ik in 2017 zit als allereerste van de wereld! En dat paps en mams thuis gewoon nog aan de lunch zaten! Supervet wel :)

Toen we thuis kwamen ook maar meteen even geskyped met Nederland en daarna uitgeput naar bed. De volgende dag hoopten we uit te slapen maar in een hostel met 12 man op 1 kamer gaat dat natuurlijk niet.. We zijn maar gewoon lui blijven liggen ;) Weer een fantastische ervaring rijker! Dit ga ik in iedergeval nooit meer zo meemaken!!

Eline en ik zijn inmiddels ook met goeie voornemens begonnen en gaan om de dag hardlopen en gezonder koken! Ik heb een hekel aan hardlopen, maar we moeten toch iets doen om een beetje in shape the blijven ;)

Ik hoop dat jullie ook allemaal leuke feestdagen hebben gehad en al jullie vingers nog hebben ;)

Cheers!