Lianne in New Zealand

Goed begin van 2017

2017 was ontzettend goed en leuk begonnen maar er was wel een minder leuk dingetje. Janne en Iris gingen verder en Eline en ik bleven in Auckland. Samen met Iris had ik natuurlijk 3 maanden samen gereisd en we zijn echt hele goede vriendinnen geworden. We moesten dan ook wel even slikken toen we uit mekaar gingen! Maar we gaan elkaar natuurlijk wel gewoon weer zien in NL :)

Eline en ik zouden nog tot 10 januari moeten wachten tot onze ouders aan kwamen in Auckland, dus dat betekende dat we nog 8 dagen over hadden. We waren inmiddels wel een beetje klaar met Auckland en verveelden ons. We wilden iets doen! Dus maar op internet naar goedkope bussen gekeken en uiteindelijk zijn we op de bus gestapt naar Rotorua. Hier was het allemaal een stuk leuker en meteen ook een paar leuke mensen ontmoet waar we gezellig mee hebben afgesproken. Wat ook toevallig was, was dat Janne en Iris ook net 2 dagen in Rotorua waren! Jippie! Daar ook meteen mee afgesproken natuurlijk!

Nadat zij ook weer verder moesten wilden Eline en ik eens een activiteit doen. Na een heleboel foldertjes doorgespit te hebben waren we het er over eens dat we een 'horsetrek' wilden doen. Even gebeld en we konden meteen mee de volgende ochtend. Eenmaal daar kregen we eerst een helm aangeboden. Het meisje keek naar me, keek naar de helmen, keek weer naar mij en besloot toen dat mijn hoofd veelste klein was en dat ik een kinder helm kreeg. Supercool.. Maargoed, hierna kregen we een paard toegewezen, dus dat was ik zo weer vergeten. Eline kreeg "buddy" en ik kreeg "boy". De drukste natuurlijk. Terwijl alle paarden rustig in de bak stonden te wachten tot we gingen vertrekken liep die van mij alleen maar rondjes en lekker met zn hoofd te zwaaien. Ik vond het wel grappig. ;) De trek ging door weilanden, een stukje bos, de heide en door de heuvels met prachtig uitzicht over de stad en het meer. Heerlijk relaxed en ontspannend! Boy wilde niet netjes in het rijtje lopen en als een ander paard hem wilde inhalen nam die gauw een sprintje zodat ie weer voorop liep. "Laat hem weten wie de baas is", zei het meisje die de trek leidde. Ja dat probeer ik.. Haha het was een beetje uitdaging maar dat maakte het alleen maar leuker. Ik kreeg m inmiddels wel door! Na 1,5 uur waren we weer terug en kon ik amper meer lopen :'), maar het was het waard!

9 januari gingen we weer terug naar Auckland en de 10e op weg naar het vliegveld! Heel gek maar ook weer heel fijn om pap en mam weer te zien! Voor mij alweer 3 maanden geleden en voor Eline zelfs 4,5 maanden! Helemaal leuk :) We gingen meteen op weg om de camper op te halen. Het Engels van pap en mam is nog niet fantastisch dus gelukkig waren wij er om ze te helpen en de uitleg over de camper aan te horen ;) Het is een superdeluxe ding en hartstikke groot. Letterlijk je hele huis op wielen! Via de kaart hadden we al in grote lijnen de route uitgestippeld en we gingen op weg. Na een poosje rijden hadden we een gratis camping gevonden en konden we uitstallen. Pap en mam deden even een dutje en wij gingen proberen te koken. Je kan letterlijk je kont niet keren, maar het is ons gelukt! Na het eten onze bedden in mekaar geknutseld en lekker gaan slapen, we waren (vooral pap en mam) uitgeput!

We gaan nu op weg naar Cape Reinga en zijn even gestopt bij een Mac Donalds voor de wifi. Mn Ipad is bijna leeg dus ik ga dit blog alweer afronden! Binnenkort een meer gedetailleerde update!

Liefs van ons allemaal!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!