Lianne in New Zealand

Campervan - deel 1

Inmiddels al weer een tijd onderweg zo met z’n viertjes in de camper. Volgens mij was ik het vorige blog geëindigd dat we op weg waren naar Cape Reinga. Ik was hier al een keer eerder geweest maar het was er nog steeds net zo mooi! Ik moet eerlijk zeggen dat ik al niet meer zo goed weet hoe, wat en waar we precies gestaan hebben. We rijden elke dag gemiddeld 3 tot 4 uur per dag en elke nacht slapen we weer ergens anders. Supermakkelijk met zo’n camper! We komen aanrijden, zoeken een mooi plekje en klaar. Iemand begint met koken en savonds is het een kwestie van de tafel inklappen en het bed opmaken. De volgende ochtend word ik dan bruut mn bed uitgeschopt aangezien mijn bed weer omgetoverd moet worden tot tafel. We eten wat en kunnen dan alweer op weg. Tussendoor maken we gereld stops bij mooie plekken, doen we een activiteit of wandelen we een berg op.

Tot nu toe hebben we al veel mooie plekken gezien. We bestuderen op de kaart hoe we precies gaan rijden en wijken ook vaak een beetje van de planning af. Zo belandden we de eerste zondag in Te Awamutu en gingen we daar ook naar de kerk. Hier kwamen we Vaughn en Jeni tegen. Hele aardige mensen die ons uitnodigden om bij hun thuis te komen lunchen. Ze woonden op een melkveebedrijf en die dag moesten de koeien (1000 stuks) gemolken worden. Of we een rondleiding wilde over de boerderij en misschien ook wilden proberen om te melken! Nou, vooruit dan maar ik zou t ook wel even proberen. Heel leuk maar ik was alleen maar bang dat die koeien op me zouden piesen ;). Savonds namen Vaughn en Jeni ons nog mee naar Waitomo en hebben we mooie glowworms gespot.

Na een tip van ze gingen we de dag erna naar het Kiwi house en hebben we dan eindelijk échte kiwi’s gespot! Beetje gekke bolle beestjes eigenlijk, haha! Na uurtje daar rondgelopen te hebben gingen we door naar Tauranga en hebben we n dagje op t strand doorgebracht. De dag hierna gingen we langs Napier en Hastings en kon ik even laten zien waar ik 2 maanden heb doorgebracht.

We overnachten vaak naast de zee, een meer of een riviertje. Zo ook in Fielding, tussen Hastings en Wellington in. Hier was een prachtig riviertje en Paps en Eline wilden daar even heen om te gaan zwemmen. Het leek mij te koud dus ik ging gewoon mee met mn kleding nog aan. Het was een mooie rivier en de stroming was best sterk. Vol goede moed stapten we in de rivier met onze slippers aan. Papa roept al een week lang dat ie met zn kont in het water wilde dus tegelijkertijd met Eline ging die midden in de rivier zitten. Nou ik weet niet van de twee het hardste gilde dat het koud was hehe! Het water kwam inmiddels tot boven mn knieën en de stroming was al sterker geworden, dus papa en ik probeerden ons uit alle macht samen staande te houden. Een stukje verderop lukte dit minder goed bij Eline. “oh oh” hoorden we. Gevolgd door een grote “plons”. “Nee, nee, nee, nee” zeiden wij al.. En ja hoor, Eline kegelde ons zo allebei omver. Zij grote pret omdat ze toch zwemkleding aan hadden, en ik iets minder aangezien ik mijn kleding nog aanhad!! Later was het eigenlijk toch best hilarisch en konden we er hard om lachen. Paps en ik waren in de hele situatie wel allebei een slipper verloren, allebei de linker ;). Helaas.. Toen we er even later genoeg van hadden wilden we nog even onze voeten afspoelen. Hup, 2e slipper ook weg! Achja, niet dat ik nog wat had aan die ene..

De dag erna op naar de Ferry in Wellington. De Ferry zou er 3 uur over doen naar de overkant, en dan zouden we eindelijk aankomen op het zuidereiland! Ik was kotsmisselijk dus heb niet veel van de tocht meegekregen en was blij toen die over was.

Toen ik weer vaste grond onder mn voeten had voelde ik me gelukkig al weer iets beter en van Picton gingen we meteen door naar Nelson.

Word vervolgd in mn volgende blog… Oeh spannend! Hahah!

Liefs X

Reacties

Reacties

opa & oma

hallo LIEVERDS .
zo zijn we weer lekker bij verteld, jullie maken een hele mooie reis he , wat is het een prachtig land , heel verschil met ons , zal weer wennen worden voor jullie ,volgens de weermannen wordt het volgende week weer winter bij ons , dus pap en mam de winterjas mag weer aan ,,, bij ons gaat alles goed ,, nou LIEVERDS geniet nog maar met volle teugen van jullie vakantie ,, heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel LIEFS van (o)pa & (o)ma xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!