Lianne in New Zealand

Campervan - deel 2

Vorige keer… Nee grapje, mogen jullie zelf lezen ;)

Toen we de volgende ochtend wakker werden in Nelson was het zondag en gingen we weer naar de kerk. Alweer werden we door mensen uitgenodigd voor de lunch, en na een heerlijke kom soep en lekkere broodjes gingen we weer verder omhoog. We eindigden in Takaka naast een prachtige natuurlijke bron met het helderste water van de wereld. Heel mooi! We hebben nog een leuke wandeling door de heuvels gedaan tussen de koeien en de schapen. (Overal poep op het pad, vond Eline wat minder leuk, haha. ) En eindigden nog op het stand waar we bijna wegwaaiden. Maar we hebben er wel zeehonden gespot!

Na weer een paar dagen van veel rijden kwamen we bij Franz Jospeh aan. Hier konden we een wandeling doen zodat we de prachtige glacier konden bewonderen. Heel indrukwekkend!

En weer door naar Wanaka en Queenstown. Hier wilden Eline en ik de beroemde bungeeswing doen. In een speciaal busje gingen we dan, stiekem toch wel vol zenuwen, op weg. Eenmaal aangekomen kregen we wat uitleg en mochten we naar het platform lopen. Er waren verschillende opties om naar beneden te swingen en nadat we een paar mensen op de normale manier hadden zien gaan dachten wij bij onszelf “ach het is toch al eng, laten het achterstevoren en op de kop doen..”. We hebben erg hard gegild. Wel een heerlijke adrenaline kick ;).

Dag erna weer op weg. Naar Milford Sound dit keer. Na een hele lange en eenzame weg door prachtige natuur kwamen we aan en hebben we een bootcruise geboekt. Ik denk dat dit tot nu toe de mooiste plek van Nieuw Zeeland is! Met de boot over het blauwe heldere water tussen de hoge ruige bergen door. We hadden het heel erg getroffen met het weer en de zon was lekker warm op onze rug. Ik heb tig foto’s gemaakt, en net toen ik dacht nu heb ik wel heel veel van hetzelfde zagen we dolfijnen! Een hele groep zwom vlak voor en naast de boot. Ze waren erg enthousiast en sprongen lekker door het water heen. Prachtig! (Kan ik ook weer van mn bucketlist afstrepen J). We waren heerlijk rozig en helaas moesten we weer terug om een slaapplekje te vinden. Nog even snel langs de supermarkt. Was een mooie aanbieding van 4 zakken chips voor 5 dollar zei paps dus dat werd in de kar gegooid. Die dag ervoor hadden Eline en ik alleen ook al 2 zakken gehaald, en toen we bij de camper aankwamen bleek er ergens nóg een zak verstopt te zitten.. :0 Zaten we dan met 7 zakken naturel chips (ik geloof dat we een favoriet hebben) hahahah oepsie!

In Gore de volgende dag weer een kerk bezocht en bijna werden we weer uitgenodigd, maar we hadden al andere plannen dit keer. We zouden kennissen opzoeken in Owaka Valley. Op een grote boerderij met heel veel verschillende dieren kregen we weer een rondleiding, en werd er wat geklets door de ouderen en geschreeuwd door de kids. Ze waren érg enthousiast dat er bezoek was ;).

Eline stapte nog es een keer in de koeienstront, was dr telefoon kwijt, maar door een grote zoektocht door de weilanden gelukkig toch nog gevonden! Uiteindelijk uitgeput in slaap gevallen.

Groetjes van ons allemaal!

opa & oma

zo alweer wat kilometers verder , we reizen het hele end met jullie mee hoor , 't is gewoon geweldig mooi , en vooral de foto's erbij , dan kun je er wat bij voorstellen , die bungeeswing was ook een belevenis he , man man , jullie maken wat mee hoor , en zijn straks nergens meer bang voor , ik vond het zo leuk die swing , het was gelukkig dat de zon scheen ,want toen konden we jullie schaduw zien gaan , zagen jullie nog wat onderweg , of had je stijf je ogen dicht ??? nee tuurlijk niet , oma , je wilt toch wat zien ?? is dit leuker dan jumpen , dan stort je zo naar beneden , ik hoor evelien nog gillen ,, op de film natuurlijk ,, nou LIEVERDS geniet er nog maar goed van ,, zoiets maak je niet zo gauw weer mee ,denk ik . tot de volgende keer hopen we ,, nou ff op z'n aussies , heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel LIEFS van ons , en groetjes voor jullie allemaal xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(o)pa &(o)ma..

lia

Wat een leuke, bijzondere verhalen allemaal. Goede zondag.