Lianne in New Zealand

Back in Hastings

Om aan te sluiten op mn vorige blog: mn tas was netjes aangekomen in Napier! Nick kwam me ophalen van t vliegveld en na 2 maanden was ik weer terug in the Orange House. Maar beter dit keer! Voorheen waren Nick en Monzi de managers maar aangezien Monzi alweer terug was in Duitsland was er een managerplekje vrij. En Nick had kunnen regelen dat ik dat de 2e manager werd! Wat houd in: het hostel schoonhouden, dagelijks stofzuigen, keuken netjes houden, bedden afhalen/opmaken, check-ins rondleiden enz enz. En in ruil daarvoor gratis accomodatie plus $200 per week waar we de boodschappen en benzine van betalen. Ideaal!

We begonnen met werken op een wijngaard maar helaas was er na een week al geen werk meer.. Uiteindelijk kregen we een baantje voor een tuiniersbedrijf. Een echte baan, geen backpackers en dan ook geen backpackersloon meer, maar wel $20 per uur! Wij waren blij :). We werkten voor grote bedrijven en voornamelijk ook rijke mensen. Bv een boerderij met groot landschap eromheen van n Amerikaans stel. Ongeveer 600 hectare land en zo hadden ze onder andere een eigen bos waar ze kalkoenen los lieten zodat als er gasten waren ze deze konden schieten, of een eigen stuk meer waar ze zelf kunnen vissen. Bizar! Of een andere plaats waar we voornamelijk bomen planten en het landschap onderhouden van een gasthuis. Het is een groot 8-persoonslandhuis en er is een groot zwembad, jaccuzi, tennisveld, uitzicht over de zee en bergen, grote moestuin, terras met dure beelden enzo. En dat allemaal voor een gasthuis! Voordeel van deze baan is dat we echt op prachtige plaatsen komen en naar hele dure jaloersmakende huizen kunnen staren.

Helaas heeft het de afgelopen tijd erg veel geregend dus konden we niet echt werken. Ook de storm die vanuit Australie overkwam hielp niet echt mee. Zo gauw als die over was hadden we dan wel weer extra werk in omgevallen bomen omzagen en wegbrengen ;). Op dit moment ben ik wel weer werkloos en verveel me nogal. Het hostel is nog nooit zo schoon geweest en uit pure verveling alle kasten maar opnieuw ingedeeld. Ik maak de keuken ongeveer 4 keer per dag schoon. En mensen vroegen al of ik wel helemaal oke was want uurtje geleden zat ik alle speelkaarten op volgorde te leggen.. Tsjaa..

Maar gelukkig nog 1 weekje en dan gaan we weg uit Hastings en op n mini-vakantie! (Daarover meer in mn volgende blog!)

Ik ben momenteel de enige 'Dutchie' in het hostel en praat dan ook helemaal geen Nederlands meer! Af en toe op skype en dan struggle ik ineens heel erg met mn eigen taal haha. Maar alleen maar heel goed voor mn Engels! :)

Het is alweer tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, maar zoals jullie zien: heb momenteel niet heel veel spannends beleefd.

Ohja, heb ondertussen ook n auto gekocht! Hadden we nodig voor werk. :)

O en als ik dit blog nog beetje grappig wil maken.. Ik had weer n dommigheidje op werk. Ik moest de grond om de geplante bomen plat maken en daarvoor gebruikte ik een hark. Op een gegeven moment was ik een beetje duizelig en zag zwart voor mn ogen, dus ik liet de hark vallen en wilde de boom grijpen. Je raad t waarschijnlijk al: met volle kracht stond ik op de hark en die kwam dan ook keihard in mn gezicht.. AUW! Ik was alleen maar heel erg blij dat niemand dat gezien had. Later die dag ook nog eens 3 x met mn hoofd tegen n boom geknald. T was gewoon niet mijn dag.

Gister lekker uiteten geweest voor Nick zn verjaardag en van t weekend gaan we een wijntour doen met 1 van de meest beroemde wijnmakers van Nieuw Zeeland! Heel veel zin in!

Meer heb ik eigenlijk niet te vertellen, saaai haha. Maar binnenkort komen er weer leuke en vooral warme verhalen! :)

Liefs Li



Reacties

Reacties

Anouk

Je vermaakt je nog prima
X anouk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!