Lianne in New Zealand

Sydney


Ik kwam rond 11 uur aan op Sydney en vanaf daar nam ik de trein en moest ik nog een klein stukje lopen naar mn hostel. Eenmaal daar aangekomen gaven ze aan dat het nog vroeg was en dat de computer nog niet opgestart was en ik daarom nog geen sleutel kon krijgen. Ik was totaal vergeten dat er tijdsverschil was tussen Nieuw Zeeland en Australië! Gelukkig lieten ze me wel al in de kamer en aangezien ik toch ineens 2 uur "extra" had dacht ik even snel douchen en daarna lekker een dutje doen! Ik was best moe namelijk na een korte nacht en de vlucht. Dus na een kort slaapje maar de stad ingegaan. Na een jaar Nieuw Zeeland wat niet zo heel veel inwoners heeft en waar het relatief rustig is,was Sydney, de grote stad, ineens best een groot verschil. Super veel mensen, grote gebouwen, veel verkeer maar ook ineens lekker weer! Ik kon heerlijk in een tshirtje lopen :).
Van de receptie van het hostel had ik gehoord dat ze elke dag gratis tours doen van Sydney dus dat leek me wel leuk. Dus rond 2 uur smiddags liepen we met een groep van ongeveer 30 mensen door de stad. De gids had een microfoontje om en vertelde ondertussen van alles over de geschiedenis en leuke dingen die je echt moest doen. De tour eindigde bij the Operahouse en vanaf daar konden we weer terug lopen. Savonds ging ik lekker op tijd naar bed en na zoveel lopen die dag sliep ik heerlijk.

Ik sliep op een gemixte slaapzaal wat inhoud jongens en meiden door elkaar. Op dat moment was het alleen ik met 5 andere jongens. En zoals je je voor kan stellen was het dus ook een grote bende, overal kleding en borden en weet ik wel allemaal niet op de grond. Ook waren alle ramen en gordijnen dicht dus er hing een hele muffe geur. Ik heb dus meteen alles opengegooid zodat er lekker frisse lucht naar binnen kon. Toen ik savonds terug kwam lagen ze allemaal al in bed mét nog steeds alle ramen en gordijnen open.. Mannen?!?! Zucht.. Op een gegeven moment noemden ze me ook de mama van de kamer haha!

Dag 2 in Sydney ben ik naar de botanical gardens geweest. Heel groot en ook heel erg mooi. Ik houd ervan om door parken of tuinen te wandelen en aangezien dit park heel groot was kon ik er ook lekker lang in rondwandelen. Aan het einde van het park kon ik the operahouse en the harbour bridge zien wat erg mooi was. Verder ook niet zoveel gedaan die dag, gewoon lekker chillen.
Die dag erna wel wat actiever geweest. Ik had de bus naar bondi beach genomen en vanaf daar kon ik een hele mooie wandeling langs de kust doen. Het zou ongeveer 2 uur lopen zijn maar door de warmte en ook omdat het gewoon zo mooi was heb ik vaak een pauze genomen en ben lekker gaan zitten om naar het water te staren. Helaas had ik mn bikini niet meegenomen want ik wist niet dat het zo lekker warm was. Anders had ik echt even een lekkere duik genomen! De wandeling eindigde in Cogee beach en vanaf daar nam ik de bus weer terug. Een lekker dagje!

De daarop volgende dagen vooral veel gelopen. Ik wilde nog naar de blue mountains maar dat is helaas niet meer gelukt. Dus echt heel erg veel gelopen, ik denk elke dag wel 3 tot 4 uur. Gewoon lekker door de stad, de verschillende parken of winkels en alles in me opnemen en om me heen kijken. Sydney is opzich niet zo heel bijzonder wat dat betreft. Het is gewoon een hele grote drukke stad, maar wel erg mooi natuurlijk. Ik vond het ook best wel te vergelijken met Nieuw Zeeland zo ver ik het heb kunnen zien.

Ik zag vooral erg naar Thailand uit! En zondag zou ik Sydney weer verlaten en door naar Bangkok. Ik had mn ticket verkeerd gelezen en was om 6.00 uur al op het vliegveld ipv 8.00 .. Nouja gelukkig was het niet andersom! En het vliegveld had wifi dus ik kon me best vermaken :)
Toen ik eindelijk in het vliegtuig zat zei de piloot "welkom op deze 9 uur durende vlucht.." Huh, wat? Ook daar had ik me dus niet zo in verdiept want ik dacht dat we maar 5 uur zouden vliegen! Niet dus.. :( Gelukkig hadden ze wel een lunch aan boord en kwamen ze geregeld langs met snacks en kon ik ongelimiteerd films kijken!

Inmiddels ben ik alweer 2 dagen in Bangkok en heb ik al echt veel gedaan en leuke ervaringen meegemaakt. Daarover meer in mn volgende blog binnenkort ;)

Liefs Lianne

Reacties

Reacties

Anouk

Wat ontzettend leuk om te lezen en wat een ervaring
Nog even heerlijk genieten van je laatste weken, wat gaat het toch snel
Tot gauw x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!